Cum ii faci pe copii prietenii mancarurilor sanatoase?

Sa ii faci pe copii sa indrageasca anumite alimente la varste fragede – aceasta da provocare! Desi pare greu, insa, nu e o misiune care nu poate fi indeplinita. Exista multe trucuri la care parintii pot recurge pentru a-i determina pe cei mici sa indrageasca anumite alimente pe care, la inceput, le-ar putea respinge.

Adauga gust mancarii

Primul lucru pe care ar trebui sa-l incerci, pentru a-i face pe cei mici sa dea mana cu ora mesei, este sa potentezi gustul alimentelor pe care acestia urmeaza sa le consume. Ciorbele, desi printre cele mai sanatoase preparate, sunt refuzate in mod frecvent de copii, unul dintre motive fiind lipsa unei arome atragatoare. Daca vrei sa imbunatatesti gustul acestora, poti incerca sa le faci mai fine si mai savuroase adaugand Vegeta bors cu smantana. Ciorba de dovlecel, de legume, de cartofi, dar mai ales cea de pui vor schimba total apetitul celor mici daca vor fi drese cu Bors cu smantana de la Vegeta. Mmm… iamiii – vor spune copiii si atunci tu vei sti ca ai facut alegerea corecta. Stapanind reteta de a face ciorbele si supele celor mici cat mai hranitoare si diversificate, dar usor de abordat, fii sigur ca vei avea un participant in plus la masa de pranz. Poti alege legume colorate, ingrediente care ii plac, portii mai mici, o prezentare vesela care sa-i zambeasca micutului din farfurie si atunci vei uita zilele in care te chinuiai sa-ti convingi copilul de importanta unei mese calde.

Daca ai hotarat sa gatesti altceva decat ciorbita, spre exemplu legume la cuptor, presara peste ele niste parmezan si copiii vor fi fascinati cand, abia scoase din cuptor, acestea vor aburi in niste miresme imbietoare. Pentru portia de vitamana A, mocovii fierti simpli nu sunt cea mai atragatoare experienta cand e vorba de micul dejun sau de cina. Spre a-i atrage pe micuti, amesteca-i cu banana si prepara un smothie, neaparat servit cu umbreluta. Cu putina miere, viata va fi mai dulce, iar ghimbirul este numai potrivit pentru morcovi copti, precum si pentru piureul de banane.

Distreaza-te gatind!

… si atunci vei vedea ca rezultatele vor fi pe masura. Fa-i pe copii fericiti si lasa-i sa aleaga cat mananca, ce mananca, dar incearca sa le oferi o conduita. Ofera-le alternative! Fa cu ei sucuri naturale din fructe sau shake-uri. Lasa-i sa stoarca cu tine portocalele, adauga putin suc de rodie, eventual un praf de scortisoara aruncata in raspar si zambetele nu vor intarzia sa apara. Strecoara broccoli in lasagna si spanac in pastele cu branza, iar acestea vor fi accepte mai usor. Sau ai auzit vreodata de briosele cu morcovi si dovlecei? Sau, prepara piure din diverse legume peste care sa adaugi putina nucsoara si aseaza variantele de culori intr-o farfurie din care va zambi si o gurita din gogosar. Cauta cat mai multe retete in care poti strecura legume sanatoase, putandu-te inspira oricand din cartea de bucate redactata de Jessica Seinfeld. Fa-le frigarui din fructe, forme geometrice din legumele pe care le doresti in salata, prepara-le sandvisuri cu cascaval, langa care poti strecura strengareste foi de salata, felii de ardei, de rosii si castraveti! Salvia este ideala pentru amestecul de legume, asa ca o poti considera de mare ajutor pentru orice forma a acestora. Arpagicul, cu aroma usoara de ceapa, este si el delicios gatit cu cartof copt, uns cu branza.

Carnea, bulgarasi pe maidanul copilariei

Nu doar legumele sunt importante in alimentatia copiilor, dar cum ii faci pe cei mici sa consume peste sau carne de pui daca li se par prea fade? Folosește condimente, ierburi aromatice, usturoi, salvie atunci cand vei fierbe carnea, nu o servi niciodata simpla, ci alaturi de legume colorate si copiii vor indragi o masa care le va da energia pentru a bate mingea pe maidane.

Si, pentru ca nu e important doar ce mananca copiii, introdu miscarea in viata acestora, alatura-te lor in timpul meselor, nu deschide televizorul si nici nu lasa tableta la indemana, ci transforma acest moment  intr-un alt prilej de bucurie si de iubire!

 

×

Dă un LIKE pe Facebook